زبان Solidity چیست؟
  • افروز یعقوبی
  • 1400-09-30

زبان Solidity چیست؟

يكی از مهم‌ترين ويژگی‌های شبكه اتريوم قرار داد هوشمند است كه اين قرارداد، برنامه نويسی بر روی بلاكچين اتريوم را قابل اجرا می‌كند. در واقع ساليديتی (solidity) نام یک زبان برنامه نويسی در اتريوم است كه زبانی بسیار حرفه‌ای به شمار می‌آيد. اين زبان برنامه نويسی بر مبنای زبان‌های برنامه نويسی همچون پايتون،  جاوا، c++ است.

ویژگی‌های زبان Solidity چیست؟

البته زبان برنامه نويسی solidity بر خلاف زبان‌های برنامه نويسی جاوا اسكريپت و پايتون ديناميک نيست و مانند زبان برنامه نويسی c++  استاتيک است و اين به اين معناست كه برخلاف زبان‌های برنامه نويسی ديناميک كه در آن می‌توان كدها را در بخش Run باز بينی كرد در زبان برنامه نويسی استاتيک كدها را می‌توان در بخش compile باز بينی كرد. كه در اين موضوع زبان برنامه نويسی solidity همانند زبان برنامه نويسی c++ است.

در زبان برنامه نويسی solidity تمامی ويژگی‌های موجود در يك قرار داد هوشمند را می‌توان در قرارداد هوشمند ديگری به كار برد. اين ويژگی قرار داد هوشمند solidity را اصطلاحا inheritance خطاب می‌كنند.

قرداد هوشمندی كه به وسيله زبان برنامه نويسی solidity نوشته شده در Ethereum virtual machine اجرا و اماده سازی می‌شود. Ethereum virtual machine فقط و فقط به قرار داد های هوشمندی كه در آن اجرا شده است دسترسی دارد و به هيچ اطلاعات ديگری در شبكه دسترسی ندارد.

در زبان برنامه نويسي solidity يک قرار داد مساوی است با يک ساختار داده كه اين امر باعث می‌شود كه بتوانيم يک قرار داد بسازيم و در نتيجه آن را مديريت كنيم. زبان برنامه نويسی solidity يكی از زبان های برنامه نويسی موجود برای توسعه برنامه برای پردازشگر مجازی اتريوم است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی از آخرین رویدادها و تخفیف ها باخبر شوید