ارز دیجیتال سولانو
  • افروز یعقوبی
  • 1400-10-17

ارز دیجیتال سولانو

ارز دیجیتال سولانو سریع‌ترین بلاک چین در جهان و سریع‌ترین اکوسیستم در حال رشد در رمزارزها با بیش از 400 پروژه شامل DeFi، NFT، Web3 و موارد دیگر است. سولانا یک پلتفرم بلاک چین عمومی است. ارز دیجیتال داخلی آن SOL است.

در سال 2021، جوآنا اوسینگر، روزنامه‌نگار بلومبرگ، سولانا را به عنوان "رقیب بلندمدت بالقوه اتریوم" توصیف کرد و به سرعت تراکنش برتر و هزینه‌های مرتبط کمتر اشاره کرد. در 14 سپتامبر 2021، بلاک چین سولانا پس از انشعاب تراکنش‌ها که باعث انشعاب شبکه شد، آفلاین شد و اعتبارسنجی‌های مختلف دیدگاه‌های متفاوتی درباره وضعیت شبکه داشتند. این شبکه  در 15 سپتامبر 2021 دوباره آنلاین شد. ظاهراً سولانا می‌تواند 50000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد که سریع‌تر از بلاک چین اتریوم است، اما هنوز کمتر از 400000 تراکنش مشاهده شده در طول صعود است. مانند دیگر بلاک چین ها، سولانا می‌تواند قراردادهای هوشمند را اجرا کند.

در 16 دسامبر 2021 ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد از این پلتفرم برای راه اندازی یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) استفاده کند. بنیاد سولانا یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد تا روشن کند که انتخاب وی برای پلتفرم رسما بخشی از هیچ ابتکار عملی به رهبری سولانا نیست.

ارز دیجیتال سولانو چگونه کار می‌کند؟

در ارز دیجیتال سولانو هر بلاک، اسلات نام دارد که اعتبارسنجی خاصی به نام لیدر این اسلات‌ها را می‌سازد. هر اعتبارسنج در این شبکه عضوی از خوشه شبکه می‌باشد. در این شبکه، هر خوشه تنها یک اعتبارسنج دارد و وظیفه آن اضافه‌کردن بلاک‌ها یا همان اسلات‌ها به دفتر کل بلاک چین است. این بلاک چین برای افزایش سرعت و بهره‌وری از اثبات تاریخچه استفاده می‌کند. اثبات تاریخچه این امکان را به کاربران می‌دهد تا با ایجاد سلسله‌ای از سوابق، از آنها به‌عنوان تأییدی برای تعیین تاریخ دقیق رخدادها استفاده کنند. اثبات تاریخچه یک مرجع سراسری در شبکه سولانا برای ثبت زمان می‌باشد. هدف اصلی این فناوری برقراری امنیت شبکه بدون کند کردن سرعت است.

تمام تراکنش‌ها و رخدادهای شبکه با تابع هش SHA256 هش می‌شوند. با استفاده از این تابع، خروجی منحصربه‌فرد بوده و حدس‌زدن آن غیرممکن است. پس از هش‌شدن، هر خروجی به‌عنوان ورودی هش بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روند باعث ایجاد یک زنجیره ناگسستنی از تراکنش‌های هش‌شده می‌شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی از آخرین رویدادها و تخفیف ها باخبر شوید