ارز دیجیتال ریپل
  • افروز یعقوبی
  • 1400-08-25

ارز دیجیتال ریپل

ارز دیجیتال ریپل یکی از ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار می‌باشد که به تازگی رشد و توسعه فراوانی داشته است. ریپل یک شرکت بزرگ در سانفرانسیسکو آمریکاست و هدف آن این است که انتقال پول در بانک‌‌ها را سریع‌تر و غیرمتمرکزتر کند.

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقه ریپل با باقی ارزهای دیجیتال متفاوت است. برای مثال  شما وقتی ارز دیجیتال اتریوم ETH می‌خرید، روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. اما وقتی XRP می‌خرید الزاما روی ریپل سرمایه گذاری نکرده‌اید.

اهداف ریپل

هدف ریپل با بیت کوین متفاوت است زیرا ریپل قصد دارد یک شبکه پرداخت و ارتباطی امن و غیرمتمرکز را برای موسسات مالی در کل دنیا فراهم کند. ریپل تصمیم دارد مشکلات انتقال پول در بانک‌ها و موساست مالی را برای همیشه پایان داده و بخش بزرگی از انتقالات پول را انجام دهد.

ریپل از سال 2014 تا 2018 به شدت رشد کرده است. ریپل در این 4 سال توانست با بیش از 100 بانک و شرکت‌ها و موسسات بزرک مالی قرارداد ببندد و همچنین مجوزهای بسیار زیادی از سمت دولت آمریکا دریافت کند.

محصولات ریپل

  • ایکس کارنت (xCurrent)
  • ایکس رپید (xRapid)
  • ایکس ویا (xVia)

ارز دیجیتال XRP

XRP یک ارز دیجیتال است که توسط ریپل ساخته شده است. XRP  در حال حاضر تنها روی یکی از محصولات ریپل به نام ایکس رپید (xRapid) کاربرد دارد. ارز دیجیتال  XRP استخراج نمی‌شود و از مزیت‌های این ارز دیجیتال می‌توان کارمزد پایین و سرعت بسیار بالای آن اشاره کرد.

آیا ریپل غیر متمرکز است؟

ریپل اعلام کرده است که تمرکز زیادی روی روی محصولات خود ندارد اما همچنان عده ای مخالف آن هستند. این شرکت بارها این موضوع را اعلام کرده است که به دنبال افزایش تعداد نودهای اعتبارسنج است تا  بتواند به تمرکززدایی بیشتر شبکه کمک کند.XRP Ledger متن باز و دارای یک سری قانون است که هر کس برای استفاده از آن باید قوانین را بپذیرد. بنابراین می‌توان گفت که در صورت نابود شدن شرکت ریپل، دفتر کل XRP Ledger و ارز دیجیتال XRP به کار خود ادامه می‌دهند. اما همچنان اگر شرکت ریپل از بین برود، حتما تاثیرات  منفی روی کاربردپذیری XRP خواهد گذاشت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی از آخرین رویدادها و تخفیف ها باخبر شوید