ساخت توکن اتریوم
  • افروز یعقوبی
  • 1400-09-30

ساخت توکن اتریوم

اتریوم نسل دوم ارز های دیجیتال است که در سال 2015 تولید شده است و امروزه یکی از شناخته شده ترین و محبوب‌ترین ارز های دیجیتال به شمار می‌آید. ما در این مقاله به زبان بسیار ساده و قابل فهم به شما آموزش ساخت اتریوم را در چند قدم توضیح می‌دهیم. نکته مهم اینجاست که این توکن ها در شبکه آزمایشی قرا می‌گیرند زیرا برای قرار گرفتن آن بر روی شبکه اصلی ابتدا باید مقداری اتریوم پرداخت کنید.

نحوه ساخت توکن اتریوم

  1. ابتدا نیاز است برای خود یک حساب metamask ایجاد کنید. وارد سایت metamask شوید و حساب کاربری ایجاد کنید و عبارت 10 کلمه ای که در آخر دریافت می‌کنید را یاد‌داشت کنید زیرا برای ورود به حساب خود به آن نیازمند خواهید شد.

توجه: شما برای ساخت توکن نیازمند پرداخت هزینه هستید پس مطمئن شوید که در حالت آزمایشی Ropsten هستید.

  1. شما برای پرداخت کردن کارمزد gas در ساخت توکن رو حالت تستی و آزمایشی نیازمند توکن های آزمایشی هستید. بنابراین برای ادامه کار مقداری اتریوم ازمایشی دریافت کنید(این اتریوم ها آزمایشی هستند و ارزشی ندارند).

سایت دریافت توکن آزمایشی: faucet.metamask.io 

  1. وارد سایت remix.ethereum.org شویدروی دکمه + در بالای صفحه کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید اسمی اختیاری برای فایل خود بزارید و در آخر آن از پسوند sol استفاده کنید.
  2. روی گزینه دانلود توکن کلیک کنید. در کد نشان داده شده گزینه های balances, totalsupply, name, decimals, symbol را به دلخواه تغییر دهید. سپس آن را کپی کرده و در صفحه باز شده در remix وارد کنید.
  3. حالا به بخش run در remix مراجعه کنید و چک کنید محتوای run با بقیه بخش ها مطابقت کند.
  4. سپس به comiler  رفته و نسخه 0.425 commit را انتخاب کنید و مطمئن شوید که auto comile  فعال و optimization غیر فعال باشد.
  5. به run بازگشته و بر token کلیک کرده و در ادامه بر گزینه deploy کلیک کنید. صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که می پرسد آیا این عمل را تایید می‌کنید یا خیر بر گزینه تایید کلیک کرده و فرایند را ادامه دهید.
  6. سپس روی matamask کلیک کرده و گزینه contract deploymant را انتخاب کنید و سپس بر گزینه view on etherscan کلیک کنید. و پس از آن contract id را کپی کنید
  7. به metamask باز گشته و روی گزینه add token کلیک کنید و در صفحه ایجاد شده تمامی اطلاعات مورد نیاز و شناسه کپی کرده را وارد کنید.
  8. در اخر کله اعتبار توکن شما در حسابتان وارد شده و می‌توانید آن را از طریق انواع کیف پول ها به دیگران ارسال کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی از آخرین رویدادها و تخفیف ها باخبر شوید